Glad midsommar!

Då var det midsommar och vädret i veckan har varit minst sagt ostadigt. Rejäla skurar gjorde att vi ställde in grästräningen igår efter att dirtrack och gräsbanan stod under vatten. Loch Ordie fick jobba lite idag istället tillsammans med Thunder Lady och gjorde det bra. Tvååringarna cantrar på och känns fina, Creme De La Creme är den som har kommit längst för dagen och startboxtränade lite igen i onsdags, Thunder Lady fick vara med som stöd och det är lättare att lära unghästarna springa av när de har en äldre att följa.

Tävlingar imorgon redan vid lunch och jag undrar om det drar någon vidare stor publik, har ni inte möjlighet att gå på löpen så finns alltid möjligheten att se sändningen i TV4 sport. Jockeyklubbens Jubileumslöpning är huvudloppet och jag har 3 hästar till start. I lopp 1 ett amatörlöp på 1200 meter startar Simons Wood (Fanny Olsson) och uppgiften ser intressant ut förutom att distansen kan vara i kortaste laget, hade helst sett 1600 meter då jag tror att han hade varit segerfarlig. Bear Bottom gör comeback efter en vinter på landet och känns fin men har dragit en rejäl nitlott i spår 15 och jag får hoppas på pengar. Tyrconnell rider jag själv i lopp 2, Midsommarsprint med 75 000 kr till vinnaren. Han känns fin men har var sjuk senast och är lite tunnt jobbad, trivs bra på 1350 dirttrack och han gör sällan en dålig prestation.

Nu är det dags att fira (lugnt) midsommar med knytkalas och vänner i Vallentuna!
Trevlig midsommar allihopa!

1 Responses to Glad midsommar!

  1. Kari Eklund skriver:

    Hej, och tack. Glad Midsommar hälsar Kari med familj

Lämna en kommentar